Betalen

  • Op welke manieren kan ik betalen bij Zolemba?

    * iDeal
    * Bankoverschrijving/vooruitbetaling
    * Paypal
    * Creditcard
    * Op rekening

  • Wat is bankoverschrijving of vooruitbetaling?

    Vooruitbetalen betekent dat u, na het invoeren van uw bestelling, eerst het factuurbedrag zelf overmaakt op de bankrekening van Zolemba. Dit kunt u doen middels internetbankieren van uw bank.

     

    • Vooruitbetalen is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee
    • Houd rekening met één tot drie werkdagen overboektijd
    • Vermeld bij het overmaken het ordernummer uit uw orderbevestiging die u van Zolemba heeft ontvangen
  • Hoe werkt betalen met mijn creditcard?

    Op Zolemba kunt u ook met uw Mastercard, VISA en Maestro kaart betalen. Dit gebeurt via een SSL-beveiligde server, die uw creditcardgegevens versleuteld verstuurt. Na verificatie kan uw bestelling direct verstuurd worden.

     

    Voordelen:

    • Geen bijkomende betaalkosten
    • Uw creditcardgegevens worden beveiligd verstuurd en niet opgeslagen
  • Kan ik ook op rekening bestellen?

    U kunt bij Zolemba ook op rekening bestellen. Hiervoor gelden enkele spelregels:

    • U staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in Nederland
    • Wij hanteren een betalingstermijn van 30 dagen
    • U kunt niet op rekening betalen indien u nog een factuur open hebt staan, ondanks dat de 30-daagse betaaltermijn nog niet is verstreken
    • Tevens dient er een positieve kredietwaardigheid te zijn. Dit wordt getoetst bij Credit Safe
  • Verloopt mijn betaling via een beveiligde internetverbinding?

    Alle betalingen via Zolemba gaan via een SSL-beveiligde server. SSL staat voor Secure Socket Layer. Dit is het meest gebruikte beveiligingsprotocol. Waaraan herkent u dat SSL wordt gebruikt?

    • http wordt vervangen door https
    • het hangslot is aanwezig. De verbinding tussen de browser en de server is nu veilig. Is er geen hangslot of is deze gebroken, dan wordt er geen SSL gebruikt.
  • Ik woon in het buitenland en hoef geen BTW te betalen. Wat moet ik doen?

    Indien u als bedrijf in het buitenland bent gevestigd, binnen de EU, en u heeft een geldig BTW nummer dan hoeft u geen BTW te betalen. Dit wordt een intracommunautaire levering genoemd.
    Bij het aanmaken van uw account dient u uw BTW nummer in te voeren. Dit BTW nummer dient u te valideren. Zodra u de melding ontvangt "valid" dan is alles in orde. U kunt dan bestellen exclusief BTW. Heeft u hierover vragen, dan kunt u contact met ons opnemen.

  • Er is ten onrechte BTW berekend, hoe kan ik dit herstellen?

    Als er BTW is berekend bij uw bestelling, dan is er of geen geldig BTW nummer ingevoerd of deze is niet gevalideerd. Kijkt u even na of uw opgegeven BTW nummer als "valid" wordt aangegeven. Indien dit niet het geval is, controleer uw BTW nummer en corrigeer deze in uw account. Is uw BTW nummer wel "valid" en is er alsnog BTW berekend, neemt u dan contact met ons op via +31 (0)53-7370160.

  • Wanneer krijg ik mijn factuur?

    U krijgt uw factuur bij ons per e-mail. Meteen op het moment dat de bestelling wordt verstuurd.

  • Kan ik mijn factuur opnieuw ontvangen?

    Via uw account kunt u uw factuur inzien en als PDF uitprinten. Als u naar uw account gaat en dan naar "Mijn bestellingen" ziet u uw bestellingen. U klikt op de bestelling waar u een factuur van nodig heeft en kunt op deze manier van uw factuur een PDF uitprinten.

  • Waar vind ik de betalingsvoorwaarden?

    U vindt onze betalingsvoorwaarden in onze Algemene Voorwaarden. Deze vindt u onderaan iedere pagina onder HELP.

  • Hoe wijzig ik mijn factuuradres?

    Tijdens uw bestelling kunt u dit doen in "Stap 3 Verzending". U kunt dit tevens in uw account doen.

  • Wat is de betalingstermijn voor het bestellen op rekening?

    Zolemba hanteert een betalingstermijn van 30 dagen na dagtekening.

  • Ontvang ik de factuur bij mijn bestelling?

    De factuur ontvangt u zodra u uw bestelling heeft geplaatst. Dit gebeurt per e-mail. Bij uw bestelling is de factuur niet bijgesloten, alleen de pakbon.

  • Wanneer word ik gecrediteerd?

    Zodra wij een creditfactuur aan u versturen, ontvangt u van ons binnen 7 dagen na de creditfactuur de creditering. Heeft u betaald via iDeal, een bankoverschrijving/vooruitbetaling of op rekening? Dan hebben wij uw IBAN-gegevens nodig. Heeft u betaald via PayPal of via uw creditcard, dan wordt u gecrediteerd op uw PayPal of creditcard rekening.

  • Het factuuradres op mijn factuur klopt niet. Kan dit nog worden veranderd?

    Dit is geen enkel probleem. Wij verzoeken u ons het juiste adres te mailen naar service@zolemba.nl, dan gaan wij het voor u aanpassen.

  • Mijn BTW nummer doet het niet?

    Een BTW nummer is wettelijk verplicht. Mocht uw BTW nummer niet werken dan kunt u dit later nogmaals proberen. Voor vragen kunt u contact opnemen met Zolemba via: +31 (0)53-7370160.

  • Hoe werkt iDeal?

    Heeft u toegang tot internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, RegioBank of de Triodos Bank? Dan kunt u zonder speciale software gebruikmaken van iDeal, de makkelijkste manier van betalen op internet.

     

    Voordelen:

    • Snel, simpel en veilig online betalen via uw eigen bank
    • iDeal is bij Zolemba volledig gratis
  • iDeal werkt niet. Wat moet ik doen?

    Indien u een foutmelding krijgt of uw betaling via uw bank loopt vast, dan kan het zijn dat uw eigen bank of iDeal een storing heeft. Zolemba heeft hier geen invloed op. Via deze iDeal link ziet u of uw bank een storing heeft. Tevens kunt u het e.e.a. terugvinden op allestoringen.nl 

  • Ik heb in mijn bestelling "afhalen" aangegeven bij de verzending. Kan ik dan contant betalen?

    Dit is helaas niet mogelijk. Alle orders die afgehaald worden dienen vooraf betaald te zijn.